Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Národní podnik v českém právu se zaměřením na Budějovický Budvar
Tomášek, Prokop ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Národní podnik v českém právu se zaměřením na Budějovický Budvar Abstrakt Tato práce pojednává o národním podniku Budějovický Budvar, který je jedním z posledních zástupců národních podniků v českém právním řádu. V současnosti neexistuje zákon upravující specificky problematiku aplikovatelné právní úpravy pro národní podniky. Tato práce proto zkoumá, jaká právní úprava se použije při úpravě poměrů národních podniků, konkrétně se zaměřením na Budějovický Budvar. Především se zkoumá, do jaké míry se při úpravě poměrů národního podniku použije zákon o státním podniku upravujícího poměry státních podniků, a zda lze tedy v současnosti uzavřít, že národní podnik představuje samostatnou právní formu odlišnou od státního podniku či nikoliv. Budějovický Budvar je jedním z nejhodnotnějších podniků ve vlastnictví státu, což dále přidává na potřebě znát právní úpravu aplikovatelnou na úpravu jeho právních poměrů. Za účelem vyjasnění řešení této problematiky se v České republice objevují návrhy na změnu právní formy Budějovického Budvaru, tedy jeho transformaci. Práce proto zároveň hledá odpověď na otázku vhodné možné budoucí právní formy, na kterou by měl být transformován Budějovický Budvar. Z metodologického hlediska byla provedena analýza historické a současné úpravy národních podniků a státních podniků v českém...
Ocenění firmy Budějovický Budvar, n.p.
Kempská, Monika ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Cílem práce je ocenění podniku Budějovický Budvar, n. p. k 31. 12. 2014. Teoretická část obsahuje vymezení používaných oceňovacích metod. Ty jsou následně aplikovány v praktické části práce. Součástí práce je též finanční a strategická analýza, na jejichž základě je vytvořen finanční plán pro období 2015 až 2019. K samotnému ocenění autorka využívá metodu diskontovaného cash flow ve formě peněžního toku pro vlastníky, doplněnou o další metody (metoda účetní hodnoty a metoda tržního porovnání Value/EBITDA).
Valuation of the company Budějovický Budvar, national enterprise
Hollá, Adela ; Štamfestová, Petra (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem této práce je stanovení tržní hodnoty podniku Budějovický Budvar k 31. 12. 2014. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Každá z nich se skládá ze sedmi kapitol. V teoretické části je stanovený a vymezený teoretický postup oceňování, který je aplikovaný v praktické části na podniku Budějovický Budvar. Před samotným oceněním podniku je vykonána krátká analýza podniku, strategická a finanční analýza, kterých závěry jsou použity při predikci tržeb podniku. Následně jsou stanoveny generátory hodnoty a finanční plán podniku. Poslední kapitola práce je věnována výslednému ocenění podniku. Jako hlavní metoda ocenění podniku je použita metoda diskontovaných volných peněžních toků do podniku jako celku a jako doplňkové metody jsou použity metoda tržného multiplikátoru Value/EBITDA a metoda účetní hodnoty.
(Ne)transparentnost státních podniků: případová studie Budějovického Budvaru, n. p.
Svobodová, Monika ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Paulenková, Kristína (oponent)
Diplomová práce se zabývá transparentností českých státem vlastněných podniků. Tedy tím, jak tyto podniky fungují, jak jsou řízeny a obsazovány a jak jsou legislativně upraveny. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První se zaobírá samotným vznikem státních podniků, jejich vývojem po změně režimu a zejména jejich prodejem v rámci kupónové privatizace. Druhá kapitola se zabývá privatizací současných státních podniků, ale spíše jen teoreticky a polemizuje o tom, zda je stát vhodným vlastníkem a dobrým podnikatelem. Třetí kapitola už se věnuje samotné (ne)transparentnosti státem vlastněných podniků, tedy dosazováním (ne)odborníků do řídících orgánů a (ne)dostatečné kontrole těchto podniků. Čtvrtou kapitolu tvoří případová studie Budějovického Budvaru. V závěru čtenář nalezne odpověď na otázku, zda jsou nastavená pravidla pro fungování a řízení státem vlastněných podniků dostatečná.
Ocenění podniku - Budějovický Budvar, národní podnik
Holeček, Václav ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent)
Cíl této diplomové práce je ocenění podniku Budějovický Budvar, n.p. k datu 1. 8. 2013 za účelem prodání zatím neznámu kupci. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány veškeré důležité teoretické aspekty a metody oceňování podniku užité v této práci. Ve druhé, praktické, části je teorie aplikována na příslušnou společnost. Nejdříve je představen Budějovický Budvar a poté následuje jeho strategická a finanční analýza, generátory hodnoty a finanční plán. Hlavní metodou oceňování použitou v této práci je dvoufázová metoda diskontovaných peněžních toků. Jako doplňková metoda je pak použita metoda odvětvových multiplikátorů.
Hospodářsko - právní vývoj Budějovického Budvaru 1895 - 2011
Matej, Vlastimil ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem práce je analyzovat národní podnik Budějovický Budvar v oblasti vývoje právních forem, hospodaření, produkce a ochranných známek od jeho založení v roce 1895 až do současnosti. Budějovický Budvar zasluhuje individuální přístup této práce především s ohledem na právní formu, hodnotu ochranné známky a kvalitu výrobků. V teoretické části budou řešeny otázky týkající se hospodářsko-právní formy státních a národních podniků a definice základních rozdílů mezi nimi a obchodními společnostmi. Představeny dále budou použité metody analýzy hospodaření podniku. Dále budou charakterizovány ochranné známky a chráněná označení. V praktické části bude analyzován vývoj hospodářsko-právních forem podniku, hospodaření podniku a vývoj struktury a objemu produkce za celé sledované období. Dále je představen vývoj v oblasti ochranných známek a známkoprávních sporů pivovaru v ČR i ve světě s důrazem na 10 nejvýznamnějších exportních trhů Budvaru. Poslední kapitola se pak věnuje problematice možné transformace pivovaru na akciovou společnost.
Ocenění pivovaru Budějovický Budvar, n.p.
Brabec, Martin ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Cílem této práce je stanovit tržní hodnotu podniku Budějovický Budvar, n. p. k 3. 1. 2011 na základě veřejně dostupných ekonomických údajů pro potřeby vlastníka. V první části této práce je popsán metodologický aparát použitý v analytické části. Samotná analytická část se skládá z krátkého představení historie a současnosti oceňovaného podniku, především pak ze strategické analýzy, která zkoumá tržní potenciál společnosti. Další díl analytické části tvoří finanční analýza, jež hodnotí finanční kondici oceňovaného podniku. V další části jsou plánovány generátory hodnoty, z nichž nakonec vychází finanční plán pro období 2010-2014. Výsledkem diplomové práce je určení tržní hodnoty podniku Budějovický Budvar, n. p. Ke stanovení této hodnoty jsou použity dvě rozdílné oceňovací metody založené na zcela jiných principech výpočtu hodnoty -- výnosová metoda DCF Entity a metoda odvětvových multiplikátorů.
Oceňování firmy
Morawiec, Jan ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá stanovením tržní hodnoty společnosti Budějovický Budvar n.p. k 31.12.2009. Teoretická část práce popisuje rizika a úskalí, na která může narazit každý znalec při zpracovávání posudku. Praktická část se postupně skládá ze strategické analýzy, které se snaží blíže popsat a odhadnout vývoj trhu, na kterém oceňovaná společnost působí. Finančním stavem společnosti se následně zabývá finanční analýza, která vyústí v analýzu generátorů hodnoty a sestavení finančního plánu. Samotné ocenění je provedenou pomoci diskontovaných peněžních toků, které jsou určeny přímo vlastníkům společnosti. Součástí ocenění je rovněž odhad hodnoty značky.
Efektivnost komunikační kampaně na pivo značky Pardál
Vágnerová, Andrea ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce se zabývá představením pivovaru Budějovický Budvar, n.p., s ním spojené reklamní aktivity a komunikační kampaň na nové pivo značky Pardál. Přináší ucelený přehled tvorby nového piva od nápadu až po jeho uvedení na trh včetně jeho propagace a úspěchů při vstupu na trh. Hlavním cílem je zhodnotit, zda tato kampaň byla efektivní z pohledu účasti na marketingových soutěžích v ČR i v zahraničí a z pohledu výsledků vlastního terénního šetření, které se zaměřuje zejména na povědomí spotřebitelů o značce piva Pardál. Na základě těchto informací nastíním návrhy týkající se propagace piva Pardál do budoucna. Teoretická část této práce popisuje marketingové komunikace, komerční komunikace a její formy, komunikační mix a v neposlední řadě kroky přípravy komunikační kampaně.
Interpersonální vztahy na pracovišti.
RAKOUSKÁ, Ivana
Cílem práce bylo zaměřit se na jedno z klíčových témat psychologie řízení, a to jsou interpersonální vztahy na pracovišti uvnitř pracovních skupin v národním podniku Budějovický Budvar. Pro zjištění potřebných údajů bylo třeba provést kvalitativně kvantitativní výzkum, na základě dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování. Výstupem práce je pomoci vybraným firmám v praktickém řešení zjištěných problémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.